Dåtid, nutid och framtid

Är det inte typiskt att alltid när man äntligen har tagit sig till sängen för att göra sig redo för att sova så kommer tankarna.
Kvällens säng tankar handlade om Albin och hans biologiska pappa R. De har aldrig träffats och Albin har tyvärr inte ens fått se en bild. Detta på grund utav att jag ofrivilligt inte haft några bilder kvar på honom när det plötsligt slog mig att jag hade en väldans massa bilder på bilddagboken förr och undra ifall kontot fins kvar?!
Till min stora lycka så gjorde det det. Så nu sitter jag och bläddrar bland bilder som jag inte har sett på tre år på mig mina vänner och inte minst pappan till mitt barn.
För mig är det en självklarhet att Albin ska veta vem hans biologiska pappa är även om R inte vill veta av Albin.

Jag har haft väldigt stora samvetskval över allting med att nu ha separerat ifrån Micke och hur Albin kommer att ta allt. Min största oro är att den människa som jag har gett förtroendet att vara mitt barns pappa i två år ska svika honom och sluta finnas i hans liv.

Skuldkänslor och ångest fyller hela min kropp när jag tänker på allt som KAN hända i framtiden mellan "far" och "son".

Tankar som håller mig vaken natt eter natt och typiska kvinnofasoner att bara tänka på det värsta som kan hända.
Nej nu ska vi sluta att grubbla ner oss i framtiden och bort ifrån det ursprungliga ämnet.



Jag ska se till att printa ut några Bilder på R och göra ett Album med resan ifrån magen fram till i dag. En inplastad bock i jag form. Jag tror att det kan vara ett lättare sätt för Albin att förstå hela resan, en väldigt komplicerad resa på ett enkelt sätt.


Gud vad skönt det vara att sätta sig ner och bara skriva skriva ur mig alla dåliga tankar som ligger och gnager.



För att lätta upp stämningen bjuder jag på bilder från förr!


Jag kan inte fatta att jag inte var nöjd med min kropp då utan tyckte att jag var fet!

Jag var inte som alla andra barn...

Men kul hade vi allt


Nej nu borde jag gå och lägga mig så jag orkar upp till i morgon


Kommentarer
Isacs Mamma

Fint skrivet.. tyvärr vet man ju inte alltid vad som händer.. Men du verkar vara en stark tjej!

2012-01-19 @ 10:38:08
URL: http://isacsmamma.blogg.se/
Isacs Mamma

Jo de e så sant så! hur är de?

2012-01-19 @ 11:28:45
URL: http://isacsmamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0