Att tala med barn

Denna dag kunde inte börja så mycket bättre! Jag blev väckt av en pigg och glad albin som ville komma och mysas med mig. Vi låg i säkert en timma och bara mös, pratade och sjöng.
En sak man ofta gör är att prata över huvudet på barnen man glömer helt av att barn utväcklas och själva kan prata och förstå vad man menar. Det är ju en väldigt lång period som barn inte kan prata och inte förstår, sen när talet väl kommer så har man svårt att vänja sig vid att prata med sina barn. Det går bara på ren automatik och det är något jag själv har glömde bort i början, men tillvaron har blivit så mycket bättre sen jag insåg vad jag höll på med.
Det går alldeles för fort när barn börjar prata det känns nästan som en dam som brister, på bara några månader så finns där en hel reportoar av ord och varje dag kommer det nya. Det är en underbar tid som är värld att ta vara på!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0