Hemmagjord barnmat i smakportioner

Jag berättade ju i inlägget innan att jag gjorde hemmagjord barnmat. Jag är lite anti buskmat även om det är ekologiskt och inte några tillsatser så har jag ändå svårt att tro att det verkligen är någon bra mat, därför gör jag oftast min egen, det är inte direkt svårt eller tidskrävande.

Albin åt detta tills han började äta varje mål tillsamans med mig helt enkelt genialiskt bara att ta en portionsbit morot, ärtor eller vad du nu tar


Du behöver:
-potatispress /matberedare eller stavmixer
-valfri grönsak eller frukt
-kastrull och vatten
-isformar

Gör så här:
-skala och skärupp grönsakerna
-koka
-Mixa
-häll upp i is formar och lägg dom i frysen över natten



Före


Efter



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0