Mobning

Detta måste ni läsa!
Sara har skrivit ett känsloladdat inlägg om sin skolgång där hon blev mobbad utav sina lärare!

- Sara förstår du inte varför ingen vill leka med dej? Förstår du inte att det är ditt fel att du e ensam och ingen vill leka med dej? Du är felet, du är jobbig, ingen vill va med en sån som du. Du måste ändra på dej, så skrattade hon rått.

jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur en vuxen persson skulle kunna säga något sånt till ett barn!!

Jag blir så arg och frustrerad och tänker självklart på min egen barndom men då jag har förträngt det mesta ifrån mina unga år så ska jag försöka göra mitt bästa.

Redan på dagis var jag mobbad och utstött, det var sällan någon som ville leka med mig och ofta så blev jag knuffad och slagen, fick stenar kastade på mig the list goes on and on.

Det fortsatte upp i skolan och jag har gått på tre olika skolor och en gång var jag tvungen att byta klass för att det inte funkade längre.

När skolåldern kom så vat jag inte längre slagen utan jag vart utfryst och smutskastad på bakom min rygg.

Jag försökte allt, jag försökte vara den coola, klassens clown, den snälla, den tysta som aldrig sa något och pluggisen men av någon anledning så tyckte ingen om min ändå. Samma sak dag ut och dag in.
Att på rasterna bli kallad för både det ena och det andra som skulle ha sårat vem som helst.

När jag bytte skola för tredje och sista gången så kom jag rätt! Jag fick genast ett gäng med kompisar som faktiskt tyckte om mig för den jag var och inte för någon jag försökte vara. Tack kärste vänner alla behöver någon som er <3
Om jag inte hade bytt till den klassen så tror jag att jag inte hade orkat så mycket mer.
Jag hade nog gett upp, för det var nästan vad jag hade gjort innan det.

Den senaste tiden så har det varit en hel del snack om den här filmen om det är sant eller inte om han bara sitter och ljuger för att få uppmärksamhet. Skit samma om det är för uppmärksamheten ta till er vad som sägs för det visar ändå det som är poängen den visar känslorna och rädslan.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0